| | Jezelf voorstellen, kletshoekje, vragen of opmerkingen aan IslamCity.nl Heb je een opmerking, een tip of een vraag? Laat het hier dan weten | 
29 januari 2007, 16:55
| | Junior Member | | Geregistreerd: 29 januari 2007
| | hulp nodig! Mijn naam is Mariske Westendorp. Ik ben derdejaars studente Antropologie aan de Radboud Universiteit Nijmegen. In opdracht van de universiteit doe ik een kleinschalig onderzoek onder gesluierde moslimvrouwen. Ik ben vooral geïnteresseerd in moslimvrouwen die een niqaab, chador of burka dragen. Ik wil die vrouwen in een interview graag een aantal vragen stellen over het dragen van een sluier en eventuele reacties van de Nederlandse samenleving op het dragen daarvan.
Via deze weg hoop ik contact te kunnen vinden met een moslimvrouw, die enige tijd geleden geïmmigreerd is naar Nederland en die hier in Nederland gesluierd is of juist heeft besloten de sluier af te leggen.
Zou u mij willen helpen, doordat u weet hoe ik moslimvrouwen kan benaderen of doordat u zelf mee zou willen werken aan het onderzoek, dat uiteraard vertrouwelijk en anoniem uitgevoerd wordt? Neem dan contact met mij op via mariskewestendorp@student.ru.nl | Sponsored Links | 
29 januari 2007, 19:11
| | Member | | Geregistreerd: 27 oktober 2006 Locatie: Groenste stad der Nederlanden.
| | Re: hulp nodig! Citaat: |
Oorspronkelijk geplaatst door mariske Mijn naam is Mariske Westendorp. Ik ben derdejaars studente Antropologie aan de Radboud Universiteit Nijmegen. In opdracht van de universiteit doe ik een kleinschalig onderzoek onder gesluierde moslimvrouwen. Ik ben vooral geïnteresseerd in moslimvrouwen die een niqaab, chador of burka dragen. Ik wil die vrouwen in een interview graag een aantal vragen stellen over het dragen van een sluier en eventuele reacties van de Nederlandse samenleving op het dragen daarvan.
Via deze weg hoop ik contact te kunnen vinden met een moslimvrouw, die enige tijd geleden geïmmigreerd is naar Nederland en die hier in Nederland gesluierd is of juist heeft besloten de sluier af te leggen.
Zou u mij willen helpen, doordat u weet hoe ik moslimvrouwen kan benaderen of doordat u zelf mee zou willen werken aan het onderzoek, dat uiteraard vertrouwelijk en anoniem uitgevoerd wordt? Neem dan contact met mij op via mariskewestendorp@student.ru.nl |
Hai,
Waarom alleen vrouwen die een niqaab, chador of burqa dragen?
Overigens kun je op grote website, zoals www.marokko.nl, meer vrouwen vinden die zulke sluiers dragen..
Veel succes met je onderzoek!
Gegroet,
Naoual
__________________ 7ayaat al salaat.. | 
30 januari 2007, 09:01
| | Ik heb gekozen voor vrouwen die een niqab, burka of chador dragen, omdat daar de focus van het hele onderzoek op ligt - helaas, omdat ik merk dat er heel weinig vrouwen in Nederland zijn die zo'n vorm van sluier dragen.
Ik zal eens kijken op marokko.nl. Heel erg bedankt voor je tip!!! | 
30 januari 2007, 09:41
| | Member | | Geregistreerd: 27 oktober 2006 Locatie: Groenste stad der Nederlanden.
| | Citaat: |
Oorspronkelijk geplaatst door mariske Ik heb gekozen voor vrouwen die een niqab, burka of chador dragen, omdat daar de focus van het hele onderzoek op ligt - helaas, omdat ik merk dat er heel weinig vrouwen in Nederland zijn die zo'n vorm van sluier dragen.
Ik zal eens kijken op marokko.nl. Heel erg bedankt voor je tip!!! |
Hmm okay..
You`re welcome!
30 januari 2007, 12:07
| | Heb je nog meer goede tips voor me?! | 
30 januari 2007, 12:27
| | Senior Member | | Geregistreerd: 15 januari 2006
| | Hoi,
Begin een topic over buraq en meestal zijn de voorstanders (dames onder ons) degene die een burag of niqab ook dragen.
groet, | 
30 januari 2007, 12:50
Oorspronkelijk geplaatst door mariske Heb je nog meer goede tips voor me?! |
Er is een website waarop je gratis je enquete kan plaatsen; die link kan je dan aan degenen geven die mee willen doen (http://www.studentenonderzoek.com)
Maar ik weet niet wat voor soort interview je wil houden; een echte vraaggesprek of gewoon een vragenlijst via Internet?
30 januari 2007, 19:18
| | Het gaat meer om een echt face to face interview, dus een uitgebreid vragengesprek. Maar ik zal eens kijken op die pagina! | 
30 januari 2007, 19:48
Oorspronkelijk geplaatst door mariske Het gaat meer om een echt face to face interview, dus een uitgebreid vragengesprek. Maar ik zal eens kijken op die pagina! |
Aah okay.. Misschien studeren er ook Moslima`s aan de Universiteit die je verder kunnen helpen? Plaats bv. een prikkertje of dergelijke op het Intranet?
1 februari 2007, 14:16
| | Member | | Geregistreerd: 20 oktober 2006
| | Re: hulp nodig! Citaat: |
Oorspronkelijk geplaatst door mariske Mijn naam is Mariske Westendorp. Ik ben derdejaars studente Antropologie aan de Radboud Universiteit Nijmegen. In opdracht van de universiteit doe ik een kleinschalig onderzoek onder gesluierde moslimvrouwen. Ik ben vooral geïnteresseerd in moslimvrouwen die een niqaab, chador of burka dragen. Ik wil die vrouwen in een interview graag een aantal vragen stellen over het dragen van een sluier en eventuele reacties van de Nederlandse samenleving op het dragen daarvan.
Zou u mij willen helpen, doordat u weet hoe ik moslimvrouwen kan benaderen of doordat u zelf mee zou willen werken aan het onderzoek, dat uiteraard vertrouwelijk en anoniem uitgevoerd wordt? Neem dan contact met mij op via mariskewestendorp@student.ru.nl | Hallo Mariske,
Misschien heb je op deze site wat aan. niqaab.org.
mvg,
__________________ Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone" | |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | | | | Discussietools | | | | Weergave | Lineaire weergave |
Regels voor berichten
| You may not post new threads You may not post replies You may not post attachments You may not edit your posts HTML-code is Uit | | | Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:00. |  |