Welkom op het Forum - Islam City.
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 13
    Senior Member Array

Standaard Islamitische manier van dier slachten is beter

Er zijn veel uithalen gemaakt jegens de slachtwijze van Moslims. Het zou dieronvriendelijk zijn.
    Toch heeft ene professor Schultz en zijn collega Dr. Hazim van het Hannover Universiteit in Duitsland, bewezen door middel van een experiment, gebruik makende van een EEG en ECG, dat de Islamitische wijze van slachten JUIST de meest vriendelijk is, en de wijze zoals in de Westerse wereld gebruikelijk is door een schot in het hoofd, het dier ontzettend veel pijn lijd! Het onderzoek verbaasde veel mensen.

Experimentelen details:

1. Er zijn verschillende elektroden aangebracht, op de hersenen van het dier, om de reacties van het dier te meten tijdens de slachtprocedure.

2. De dieren hebben een paar weken rust gekregen na het operationeel inbrengen van die elektrodes.

3. Sommige dieren zijn op de islamitische manier geslacht. Dat wil zeggen dat hun keel open gesneden wordt en dat daarbij de halsslagaders en andere belangrijke vaten, waarvan ik de vertaling niet van weet. (De Halal-methode (De toegestane methode)).

4. Andere dieren zijn in de kop geschoten zoals gebruikelijk is in de Westerse wereld.

5. Tijdens het experiment zijn op alle dieren de resultaten van de EEG en ECG vastgelegd tijdens het proces van slachten/schieten.
    Islamitische methode, door slachten:

1. De eerste 3 seconden vanaf het moment van slachten, heeft de EEG niks anders waargenomen dan van VOOR de slachting. (EEG registreert hersenactiviteiten) Dus het dier heeft geen pijn gevoeld tijdens of vlak na het snijden.

2. De 3 seconden daarna, gaf de EEG weer, een toestand die gelijk was aan 'slapen', bewusteloosheid. Dit komt omdat het dier een grote hoeveelheid bloed verliest in korte tijd.

3. Na de zojuist genoemde periode, toonde de EEG een hersenactiviteit niveau van 0 aan. Dit betekent dat het dier absoluut geen gevoel waarneemt, dus ook geen pijn.

4. Op het moment dat de hersenactiviteit 0 werd, klopte het hart nog. Daarbij maakte het lichaam heftige stuiptrekkingen. Dit als gevolg van een reflex van het ruggenmerg. Het ruggenmerg zit IN je ruggenwervels. Door deze stuiptrekkingen wordt er nog zoveel mogelijk bloed uit het lichaam gespuwd. Dit resulteert weer in hygiënischer vlees.

Westerse methode, door 'Schot in hoofd':
    1. De dieren waren al snel na het schot bewusteloos.

2. EEG registreerde HEVIGE pijn direct na het schot.

3. Het hart hield sneller op met kloppen (pompen), zodat dit resulteert in minder bloedafvoer. Dit houdt in dat het vlees dus ook onhygiënische is voor de consument.

Conclusie

We kunnen hieruit dus concluderen dat het slachten van dieren zoals gebruikelijk is in de Islamitische wereld dier vriendelijk is. De dieren voelen in eerste instantie geen pijn en doordat het hart blijft kloppen stroomt het bloed uit het lichaam van het dier, het vlees wordt zo dus hygiënischer.

Senior Member Array

Standaard

Echt schokkend!!!!

dan DURVEN ze nog kritiek te geven op de perfecte manier van het islamietisch slachten,

Stop ermeeeeee!!!!!

Wallaahi, moslim zijn is een ware gunst,er wordt rekening gehouden met mens,dier,plant...heel het universum,Alhamdoelillaah..

Heeft Gaia deze gruwelijke daden niet opgemerkt,nee...die versperren liever de weg voor de moslims die een dier op een heel rechtvaardige en minst pijnlijke manier willen slachen....

IMPORTANT NOTICE: No media files are hosted on these forums. By clicking the link below you agree to view content from an external website. We can not be held responsible for the suitability or legality of this material. If the video does not play, wait a minute or try again later.
    Laatst gewijzigd door oem ilias : 14 november 2008 om 11:28
    6; "Mijn gebed en mijn offer, mijn leven en mijn dood zijn gewijd aan Allah, de Heer der Werelden."

Senior Member Array

Standaard

15 tijdelijke slachtinrichtingen Offerfeest in Limburg erkend

Voor het volgende Offerfeest van de moslimgemeenschap, tussen 6 en 9 december, zijn er in de provincie Limburg 15 tijdelijke slachtinrichtingen erkend in 10 gemeenten.

Het Limburgse provinciebestuur stimuleert de inrichting van tijdelijke slachtinrichtingen voor het Offerfeest en legt dit jaar vooral het accent op gemeenten met minder moslims, zo zei gedeputeerde van Welzijn Erika Thys (CD&V) vrijdag bij de voorstelling van de gezamenlijke slachtinrichting van de gemeenten Kinrooi en Maaseik, in Kinrooi.

Particuliere initiatieven
    Ook de gemeenten Maasmechelen, Heusden-Zolder, Leopoldsburg, Houthalen-Helchteren, Dilsen-Stokkem, Genk en Beringen organiseren dit jaar gemeentelijke slachtinrichtingen. In Genk en Bilzen zijn er naast de gemeentelijke tijdelijke slachtinrichtingen ook telkens drie particuliere initiatieven.

In de gezamenlijke tijdelijke slachtinrichting die de gemeenten Maaseik en Kinrooi nu al enkele jaren ter beschikking stellen, zullen dit jaar voor het eerst ook moslims uit de gemeente Bree terecht kunnen.

"Leopoldsburg heeft intergemeentelijke afspraken met Hechtel-Eksel en Peer. De gemeente Houthalen-Helchteren heeft afspraken met de gemeente Zonhoven en de moslims uit Tessenderlo zullen ook in de gemeente Beringen terechtkunnen om een schaap te laten slachten", zo zei Thys.

Slachtbon
    Voor het slachten van een schaap in een tijdelijke slachtinrichting moeten de moslims beschikken over een slachtbon. De bonnen zullen vanaf volgende maandag in de respectievelijke gemeentehuizen kunnen afgehaald worden. Deze slachtbonnen zijn geldig tot vrijdag 12 december, aldus nog de gedeputeerde.

Tijdens het Offerfeest herdenken moslims dat Abraham zijn zoon wou offeren, maar in plaats daarvan van God voor een schaap mocht kiezen. Om dit offer van Abraham te herdenken, slachten moslims een schaap. Dit slachten gebeurt op rituele wijze. Voor de moslims is het Offerfeest een feest van geven en van goede daden, zo luidde het nog.

De Turkse moslims in Limburg vieren op 8 december hun Offerfeest. Voor de Marokkaanse moslims wordt de datum van het Offerfeest, afhankelijk van de waarneming van de nieuwe maan, tussen 6 en 9 december gesitueerd. (belga/mvdb)
    14/11/08 17u03
    6; "Mijn gebed en mijn offer, mijn leven en mijn dood zijn gewijd aan Allah, de Heer der Werelden."

Senior Member Array

Standaard

Tijdens het Offerfeest herdenken moslims dat Abraham zijn zoon wou offeren, maar in plaats daarvan van God voor een schaap mocht kiezen. Om dit offer van Abraham te herdenken, slachten moslims een schaap.

Ons profeet Abraham wou niet zijn zoon offeren,het werd hem opgedragen door Allaah om hem eens te testen(Abraham werd door Allaah Zijn boezemvriend genoemd)
    Profeet Abraham informeerde zijn zoon(van wie hij zielsveeeeeeeeeeeeel hield) over deze opdracht,waarop zijn zoon Ismael als antwoord gaf;"doe wat Allaah je opgedragen heeft,je zult mij tot de geduldigen aantreffen"

Toen ons profeet Abraham zijn geliefde enig kind die hij op zeer late leeftijd heeft "gekregen" wilde offeren zorgde Allaah ervoor dat het offeren onmogelijk werd,Allaah plaatste een zeer mooi schaap dat jaren in de tuinen van het paradijs heeft gegrazen in de buurt van Abraham en droeg hem op om die schaap te offeren i.p.v. zijn zoon,Abraham was in zijn test of beproeving geslaagd...

Het is voor alle moslims een soenna(sterk aanbevolen daad,dus niet zomaar een herdenking...) om een dier te offeren,naargelang hun budget...

Het offerfeest heeft plaats 1 dag na woeqoef al Arafat(wanneer de pelgrims in mekka op de berg Arafat om vergeving smeken)
    Laatst gewijzigd door oem ilias : 15 november 2008 om 09:48

Senior Member Array

Standaard

IMPORTANT NOTICE: No media files are hosted on these forums. By clicking the link below you agree to view content from an external website. We can not be held responsible for the suitability or legality of this material. If the video does not play, wait a minute or try again later.

Senior Member Array

Standaard

Senior Member Array

Standaard

01/12/2008

Diervriendelijke keurmerk HalalPlus combineert EKO en halal.
    Nederlandse moslims eten vooral kip, lam en rund. In de gangbare houderij treden bij al deze diersoorten welzijnsproblemen op die niet te rijmen zijn met halal. De stichting HalalCorrect heeft daarom het initiatief genomen voor een nieuw diervriendelijk halal keurmerk: HalalPlus. Dit keurmerk combineert het EKO en halal keurmerk. HalalCorrect Certification gaat ervan uit het vlees met het diervriendelijke HalalPlus-keurmerk begin 2009 in de schappen te hebben liggen. Supermarktketen Albert Heijn wordt gezien als één van de gesprekspartners.

Ben Ali-Salah, directeur van HalalCorrect Certification, is initiatiefnemer van HalalPlus: "De manier hoe de Nederlandse bio-industrie met dieren omgaat strookt niet met de regels van de Islam, zeker niet als je praat over kippen of kalveren. ‘Halal’ is omschreven in een spijzenwet, en is dus veel meer dan alleen een slachtmethode. De omstandigheden waaronder een dier gefokt werd, de kwaliteit van het voedsel en het onderdak dat het kreeg, evenals de wijze van transport en de afstand waarover dit verantwoord gebeuren kan, spelen ook een rol bij de beoordeling of het vlees halal is. Het HalalPlus keurmerk zal aan al deze eisen voldoen en wordt alleen gegeven aan kwaliteitsproducten - ook op gebied van milieu en hygiëne.”

Het initiatief is voor Wakker Dier aanleiding om een voorlichtingscampagne voor Nederlandse moslims over dierenwelzijn te starten. Via de webpagina www.wakkerdier.nl/bio-industrie/halal.php wil Wakker Dier Nederlandse moslims informeren over de achtergrond van het vlees en de vis die zij eten. Ook zet Wakker Dier banners en google ads in. Wakker Dier wil hiermee de verkoop van diervriendelijk halal vlees stimuleren.

bron: Wakker Dier, 01/12/08

Senior Member Array

Standaard

Gaia lanceert meldpunt voor illegale thuisslachtingen
    vrijdag 05 december 2008
    Naar aanleiding van het Islamitische Offerfeest richt dierenrechtenorganisatie Gaia op maandag 8 december een meldpunt op waar mensen terecht kunnen met klachten over illegale thuisslachtingen. Uit een telefonische steekproef van Gaia bij 73 gemeenten blijkt dat slechts 11 gemeenten de politie vragen verscherpt te controleren en bij elke overtreding een proces-verbaal op te stellen.

Eén gemeente op vijf neemt maatregelen
    In een op de vijf gemeenten is het risico reëel op verboden thuisslachtingen. In 45 procent van de gemeenten is er helemaal geen communicatie tussen de gemeente en de politie of was de ambtenaar er niet van op de hoogte. Zowat 22 procent van de gemeenten neemt maatregelen tegen tegen thuisslachting door te verwijzen naar een slachthuis of door correcte info te geven. En 23 procent neemt dan weer alle gepaste maatregelen en moedigt bovendien giften aan als alternatief. Dat meldt Gaia.

Beter, maar nog niet goed
    Gaia besluit op basis van de steekproef dat de situatie, in vergelijking met 2007, erop vooruit is gegaan. Toch zijn er nog te veel gemeenten die onvoldoende maatregelen nemen om het verbod op rituele thuisslachtingen te doen naleven.

Wettelijk verboden
    Ritueel thuisslachten is bij wet verboden. "We vragen de mensen om rituele thuisslachtingen van schapen te melden aan de lokale politie en aan Gaia op 02/245.29.50", aldus Gaia-voorzitter Michel Vandenbosch.

www.demorgen.be

Senior Member Array

Standaard

DE ISLAMITISCHE METHODE VAN HET SLACHTEN VAN DIEREN LIJKT WREED, MAAR IS HET NIET.

Vraag:

Waarom slachten Moslims de dieren op een wrede manier, door ze te martelen en ze langzaam en pijnvol te laten sterven?

Antwoord:

De Islamitische methode van het slachten van dieren, bekend als Zabiha, is een onderwerp die veel kritiek krijgt van veel mensen.

Voordat ik antwoord geef op de vraag, laat me een discussie tussen een Sikh en een Moslim met betrekking tot dit onderwerp aanhalen.

Op een dag vroeg een Sikh aan een Moslim, "Waarom slachten jullie de dieren zo pijnlijk, door ze de nek door te snijden ipv hoe wij het doen met een shock, m.a.w. jhatka? De Moslim antwoordde: "Wij zijn dapper en vallen aan van de voorkant, wij zijn marad ka baccha (stoere mannen), jullie zijn lafaards en vallen aan van achteren."

Oke, dat was natuurlijk een grapje, maar men kan de volgende punten in overweging nemen, die bewijzen dat de Zabiha methode niet alleen humaan is, maar ook wetenschappelijk de beste manier van slachten is.

1. De Islamitische methode van het slachten van dieren

Zakkaytum is een werkwoord dat afstamt van het woord Zakah (zich reinigen). Zijn infinitief is Tazkiyah, dat betekend reiniging. Bij de islamitische manier van slachten moet men zich aan de volgende punten houden:

a. Het dier moet worden geslacht met een scherp object (mes)

Het dier moet geslacht worden met een scherp voorwerp (mes) op een snelle manier, zodat de pijn van het slachten wordt geminimaliseerd.

b. De luchtpijp, keel en de bloedvaten van de nek moeten worden doorgesneden

Zabiha is een Arabisch woord, dat betekend "geslacht". Het slachten moet gedaan worden door het doorsnijden van de keel, luchtpijp en de bloedvaten in de nek, dit veroorzaakt de dood van het dier, zonder het ruggenmerg door te snijden.

c. Het bloed moet eruit vloeien

Het bloed moet compleet weggestroomd zijn voordat het hoofd wordt verwijderd. De reden is om zoveel mogelijk bloed uit het lichaam te laten komen, dat anders zou dienen als een broedplaats voor micro organismes. Het ruggenmerg moet niet worden doorgesneden omdat de zenuwen naar het hart kunnen worden beschadigd gedurende het proces, dat zou dan een hartstilstand veroorzaken en hierdoor zou het bloed vast blijven zitten in de bloedvaten.

2. Bloed is een goede omgeving voor bacterin en ziektekiemen

Bloed is een goede broedplaats voor ziektekiemen, bacterin, giftige stoffen, etc. Daarom is de Islamitische manier van slachten hyginischer, want het meeste bloed, (dat veel bacterin, ziektekiemen, etc. bevat, die de oorzaak zijn van verschillende ziektes) is verwijderd.

3. Het vlees blijft langer vers.

Vlees dat op de Islamitische manier is geslacht blijft langer vers. Dit komt omdat er minder bloed in zit dan in vlees dat op een andere manier is geslacht.

4. Het dier voelt geen pijn

Het vlug doorsnijden van de vaten in de nek, stopt de stroming van het bloed naar de zenuw van de hersenen die verantwoordelijk is voor pijn. Het dier voelt dus geen pijn. Terwijl het dood gaat, kronkelt, schud en schopt het dier, niet door de pijn, maar door de aanspanning en ontspanning van de spieren door het tekort aan bloed en door het stromen van het bloed uit het lichaam.

Einde.

Senior Member Array

Standaard

Verdoving varkens voor het eerst in beeld gebracht

Dierenbeschermingsorganisaties hebben de hand gelegd op beelden van het bedwelmen van varkens met koolstofdioxide (CO2). Dergelijke beelden zijn volgens de organisaties jarenlang geheim gehouden. Varkens worden met CO2 verdoofd voordat ze worden geslacht. Deze vorm van verdoven is dieronvriendelijk en zorgt voor onnodig lijden, vinden de organisaties.

De videofragmenten van een wetenschappelijk onderzoek aan de universiteit van Zürich tonen hoe varkens na blootstelling aan het gas in paniek raken en bokkensprongen maken. Na een halve minuut zakken de dieren happend naar lucht door hun poten, waarna ze stuiptrekkend het bewustzijn verliezen. Volgens de organisaties zorgt CO2 bij varkens voor irritatie aan de luchtwegen en hevige ademnood. (novum/bf)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

1. Eerste islamitische ziekenhuis
    By Masterdam in forum Actualiteiten
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 27 september 2006, 09:51
  2. Islamitische basisschool Al Wafa gaat het wel...
    By Abdel Malik in forum Actualiteiten
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 2 juli 2006, 03:57
  3. Zo verricht je het gebed op de juiste manier, stap voor stap
    By Ibn Mohammed in forum Start zelf een topic
    Laatste bericht: 27 april 2006, 16:18
  4. Hogeropgeleide Mrokkanen moeten beter leren netwerken
    By Mohammed in forum Actualiteiten
    Laatste bericht: 30 maart 2006, 18:19
  5. Islamitische school